candycane-cunt:

How about that one time that Artemis was bathing with her maidens and some dudebro Acteon tried peeping on them so she turned him into a stag and shot him and made dogs eat him.

image

LOL

No country for dreamers: misandry isn't real, dudez

toradactyl:

ouyangdan:

mohavemamba:

riotrite:

I’m a guy, and I need feminism. Not “men’s rights.” Feminism. Here is why.

Everything that MRAs talk about that men can’t do or are socially punished for arise directly and immediately from misogyny. Not “misandry.”…

THIS.

you tell em!
Reblogged from thepurdie, Posted by anarchistsoup. Filed under: #feminist politics
acciobenedictcumberbatch:


Feminist snark, 1915 style

OH SHIT

WIG. SNATCHED.

mishstiel:

I think we need to stop with this race, gender, sexuality privilege bullshit. Because, just like racism, sexism, homophobia, etc. it’s forcing guilt onto people for how they were born.

It’s not that guy’s fault he was born a middle class, heterosexual white male. Don’t get mad at him for the fact society accepts him more than they accept you. Just because he’s white, straight, cisgendered, and male does not make him sexist, homophobic, racist, etc. 

This privileged crap does not advance any group. It just makes the gap between the ‘normal’ and ‘different’ people larger and spreads more hate.

How about instead of making people feel like shit, you work on accepting everyone and informing and correcting those who have actually harmed or caused offense to someone.

I’m sick of “white privilege”, “male privilege”, or the disgusting term of cis scum.

Grow up. You want to be treated equal? You want respect? Have respect for everyone else and don’t blame them for what they can’t control. It runs both ways.

If people treat you like shit, then they’re assholes. It doesn’t matter if they’re straight, white, or WHATEVER. It just means they’re a horrible person. It has nothing to do with their color or gender or sexuality. 

i’ve never read so many bullshit in one post for some time.

pointing out to someone that they are privileged is often relevant in conversations, especially when someone is trying to explain your oppression to you or is trying to tell you that you’re now equal.

and certainly, pointing out someone’s privilege does NOT suggests that they are prejudiced in any way, and i think people SHOULD feel guilty for experiencing a privilege that they have not earned if they do not intend to use it in a conducive way, e.g. challenging racism, sexism, etc.

and as for the last, platitudinous bollocks paragraph, it is SO relevant. someone with societal power trying to oppress you is worse literally because they can.

try thinking next time you think you’re going to come out with some “we’re all equal” bollocks and jaybe unpack your own privilege in the process.

(Source: jackthwagger)

regardingstraightpeople:

(Male) straight privilege is heterosexual men being concerned that all gay men will make unsolicited sexual advances, whilst they themselves do so all the time towards women and never think anything of it.

so true

Heaven knows I'm miserable now: eastafrodite: The thing about MRA’s though is that they could actually...

eastafrodite:

The thing about MRA’s though is that they could actually be fighting for men’s rights and livliehoods that are challenged by patriarchy.

  • They could help men of color who are hypermasculized while simultaneously being denied bodily autonomy through white supremacist…

ALL OF THIS.

(Source: maarnayeri)

xvxavier:

If you’re a “nice guy” to a girl up until you realize she doesn’t want to date you, then go on about how she’s a cold shrew that friendzoned you and how no girls date nice guys, like, nah mate, girls do date nice guys. You just aren’t a nice guy. You’re a passive aggressive beta with internalized misogyny and a serious victim complex.

Apparently saying that radscum being obsessed with our genitals up to the point of not allowing us privacy or autonomy and groping us against our will is rapey is actually claiming that there’s a vast radscum conspiracy to rape all trans women everywhere.

genderbitch:

I thought my grasp on English was pretty good so I’m gonna need someone to explain this shit to me. Slowly. No big words.

omg, radscum in hypocritical body policing shocker.

(Source: hexgoddess)

(TW: Rape) House GOP Blocking Abortion Access for Raped Soldiers

wontoo3fore:

if an Army medic serving in Afghanistan is raped and becomes pregnant, she can’t use her military health plan to pay for an abortion. If she does decide to get an abortion, she will have to pay for it with her own money. And if she can’t prove she was raped—which is difficult before an investigation is completed—she may have to look for services off base, which can be dangerous or impossible in many parts of the world.

Wow. This is just cruel.

UGH. these people are dangerous.